Як визначити фальш в відгуках та рекламі

Крауд-маркетинг

Ви напевно часто помічали  у себе в стрічці соціальних мереж або на якихось форумах чиїсь відгуки про якийсь продукт або курси, написані від першої особи, Але які написані настільки фальшиво і однотипно, що відразу зрозуміло – це проплачений крауд-маркетинг (реклама за допомогою відгуків).

Ось як визначити дешевий і неякісний крауд-маркетинг:

  1. Відмінний відгук намагаються видати за особистий досвід, якого найчастіше у автора відгуку немає взагалі.
  2. У тексті автор описує тільки переваги продукту.
  3. Мало інформації про реальну користь, яку отримав від продукту автор відкликання.
  4. Дотримана стилістика прес-релізу і у тексту награна інтонація.
  5. Автор вказує другорядні речі, які мало цікаві пересічному покупцеві.
  6. Всі назви продуктів, навіть дуже складні і хитромудрі, написані точно так само як в оригіналі. Погодьтеся, навряд чи ви станете завжди повністю писати довгі назви продуктів латиницею і з великої літери.
  7. ​Автор підкреслює, що не має відношення до компанії, про яку пише, пише фразами «спершу я не довіряв, але потім ...» або «цю фірму мені порадили друзі».

Поганий крауд-маркетинг (crowd-marketing)

 ✔  Як справжній відгук виглядає в житті?

Ходив в Артемку пообідати, дуже сподобалися бургери. М'ясо добре просмажене, і стейк нормальної товщини, на відміну від багатьох інших закладів. Сподобалося, що кухня знаходиться прямо в залі, і можна бачити як готують твій бургер. Довго чекали замовлення, але очікування того варте. З бургерами хороша порція картоплі, салат так-собі.

 ✖  Як виглядає фальшивий проплачений відгук?

Друзі порадили мені сходити в ресторан «Артемка-бургер», так як там дуже лояльна система знижок і найякісніші продукти. Мені дуже сподобався широкий асортимент вибору (тобто бургери на будь-який смак, навіть веганські), дуже смачне крафтовове пиво, а ще акція – при замовленні двох бургерів стакан віскі безкоштовно!

Фальшивими відгуки виходять не тільки коли компанія зі слабким бюджетом і поганим продуктом влазить в крауд-маркетинг і просить якихось другосортних блогерів написати про них, таке трапляється і коли ви просите справжнього клієнта написати відгук, а він підключає до роботи свого копірайтера і виходить дуже вже красивий і фальшивий текст – за таким теж треба стежити.

Як уникнути фальшивих відгуків?

  • Робіть рекламу як рекламу, а справжні відгуки – як справжні відгуки. Ніколи не змішуйте ці дві речі.
  • Відгуки на особистому досвіді повинні бути максимально чесними. Просіть клієнта написати все як є, без зайвих прикрас.
  • Заохочуйте клієнтів за написання відгуків.
  • Не виправляйте за клієнтами помилки у відгуках, інакше текст відразу стане схожим на проплачений.
  • ​Якщо на вашому сайті опублікували відгук, якій виглядають занадто награно – краще не публікуйте його, для своєї ж репутації.