Як визначити фальш в відгуках та рекламі
Ви напевно часто помічали у себе в стрічці соціальних мереж або на якихось форумах чиїсь відгуки про якийсь продукт або курси, написані від першої особи, Але які написані настільки фальшиво і однотипно, що відразу зрозуміло – це проплачений крауд-маркетинг (реклама за допомогою відгуків).
Ось як визначити дешевий і неякісний крауд-маркетинг:
- Відмінний відгук намагаються видати за особистий досвід, якого найчастіше у автора відгуку немає взагалі.
- У тексті автор описує тільки переваги продукту.
- Мало інформації про реальну користь, яку отримав від продукту автор відкликання.
- Дотримана стилістика прес-релізу і у тексту награна інтонація.
- Автор вказує другорядні речі, які мало цікаві пересічному покупцеві.
- Всі назви продуктів, навіть дуже складні і хитромудрі, написані точно так само як в оригіналі. Погодьтеся, навряд чи ви станете завжди повністю писати довгі назви продуктів латиницею і з великої літери.
- Автор підкреслює, що не має відношення до компанії, про яку пише, пише фразами «спершу я не довіряв, але потім ...» або «цю фірму мені порадили друзі».
✔ Як справжній відгук виглядає в житті?
Ходив в Артемку пообідати, дуже сподобалися бургери. М'ясо добре просмажене, і стейк нормальної товщини, на відміну від багатьох інших закладів. Сподобалося, що кухня знаходиться прямо в залі, і можна бачити як готують твій бургер. Довго чекали замовлення, але очікування того варте. З бургерами хороша порція картоплі, салат так-собі.
✖ Як виглядає фальшивий проплачений відгук?
Друзі порадили мені сходити в ресторан «Артемка-бургер», так як там дуже лояльна система знижок і найякісніші продукти. Мені дуже сподобався широкий асортимент вибору (тобто бургери на будь-який смак, навіть веганські), дуже смачне крафтовове пиво, а ще акція – при замовленні двох бургерів стакан віскі безкоштовно!
Фальшивими відгуки виходять не тільки коли компанія зі слабким бюджетом і поганим продуктом влазить в крауд-маркетинг і просить якихось другосортних блогерів написати про них, таке трапляється і коли ви просите справжнього клієнта написати відгук, а він підключає до роботи свого копірайтера і виходить дуже вже красивий і фальшивий текст – за таким теж треба стежити.
Як уникнути фальшивих відгуків?
- Робіть рекламу як рекламу, а справжні відгуки – як справжні відгуки. Ніколи не змішуйте ці дві речі.
- Відгуки на особистому досвіді повинні бути максимально чесними. Просіть клієнта написати все як є, без зайвих прикрас.
- Заохочуйте клієнтів за написання відгуків.
- Не виправляйте за клієнтами помилки у відгуках, інакше текст відразу стане схожим на проплачений.
- Якщо на вашому сайті опублікували відгук, якій виглядають занадто награно – краще не публікуйте його, для своєї ж репутації.