Як оптимізувати сайт для пошукової системи Baidu

Компанія Baidu є одним з трьох китів, на яких будується ринок китайської пошукової оптимізації. Разом з компаніями Sogou і Qihoo 360 вона зайняла ринкову нішу і домоглася успіху, виконуючи завдання забезпечення громадської безпеки Китаю. Пошукова оптимізація Китаю відрізняється від традиційної, оптимізатори освоюють складний і найбільший брандмауер в світі «Золотий щит», що надає доступ в китайський інтернет. Китайський уряд шукав спосіб підключити населення до Всесвітньої мережі, захистивши його від перегляду політичних дискусій, торгівлі зброєю, порнографії. Так був створений проект «Золотий щит».

пошукові системи Китаю

Перед тим як китайські користувачі побачать інформацію в інтернеті, вона проходить серію аналізаторів в брандмауері. Цей фактор необхідно враховувати, якщо ви хочете успішно просувати сайт в китайському інтернеті.

Якими методами фільтрується зміст веб-сторінок в Китаї?

  • Блокування DNS. При введенні URL у переглядачі, DNS може переглянути IP-адресу, звірити зі списком заборонених. Якщо DNS відшукає адресу в забороненому списку, він не відкриє посилання. Існує інтернет-поліція, яка приймає рішення про блокування DNS. Правоохоронці відслідковують порушників китайських законів, штрафують бізнесменів, вимагають видалити частину контенту. Китайцям заборонено користуватися соціальними мережами фейсбук і твіттер.
  • Поетапне з'єднання – форма аналогічна блоку DNS. Сервери переривають запит, залишаючи користувачеві повідомлення «з'єднання було скинуто».
  • Блок URL по ключовим словами. При введенні заборонених ключових слів відбувається скидання з'єднання.
  • Сканування web-сторінок. При вході на сайт спрацьовує система відеосканування, аналізує сайт на прийнятність. При невідповідності вмісту встановленим нормам станеться обрив зв'язку.

Як необхідно організувати пошукову оптимізацію сайту в китайському віртуальному світі?

  1. Отримаєте фізичну адресу офісу в Китаї, імітуйте фактичне присутність.
  2. Не змішуйте китайський сайт з ресурсами вашої компанії в інших країнах. 
  3. Оформіть ліцензію як творець інтернет-сайту. Ліцензія на контент.
  4. Розмістіть хостинг в материковому Китаї.
  5. Відмовтеся від спроб публікації контенту сумнівної і забороненого законодавством вмісту. За неякісний контент вас просто заблокують.
  6. Купіть місцевий домен .com або .cn – це гарантовано допоможе просунути ваш сайт. Переважно .cn
  7. Будуйте посилання з китайських якісних сайтів-донорів. Так ваш сайт проиндексируется швидше.
  8. Встановіть на інтернет-ресурсі систему фільтрації, якщо у вас розміщені матеріали для широкого кола користувачів.
  9. Використовуйте для написання метаданих, спрощена китайська мова. Вам доведеться співпрацювати з носієм китайської мови, оскільки автоперекладач дає дуже приблизний переклад.
  10. Зареєструйтесь в місцевих соцмережах Sina Weibo, Kaixin, Renren.
  11. Розмістіть на вашому сайті іконку Baidu.
  12. Проведіть організацію платної пошукової компанії для Sogou, Qihoo 360, Baidu. Контекстна реклама.

Для оптимізації сайту на Baidu необхідно користуватися деякими правилами:

  • ефективно використовувати внутрішні посилання (перелінковка); 
  • обійтися без посилального спаму. Ваші сторінки не повинні нагадувати лінк-смітника;
  • ключові слова використовувати на початку статей, першому реченні, обов'язково включати в заголовок; 
  • використання тегів <h1> <h6>
  • картинки повинні містити ім'я, alt-тег;
  • необхідні метатеги description і keywords (їх враховує Baidu на відміну від інших пошукових систем)
  • robots.txt часто просто ігнорується
  • Flash і Javascript -  Baidu їх не розуміє. Враховуйте при створенні веб проекту.
  • Текст анкору - використовується як основним фактором ранжирування, проте пам'ятайте, що він повинен бути на китайській мові, як і текст навколо посилань.

 

Фактори ранжирування

   

<title>      високий          високий
<description>      високий          низький
<keywords>      високий          низький
<h1> ... <h6>      високий          високий
alt=""      високий          середній
Анкор внутрішніх посилань      середній          високий
Анкор зовнішніх посилань      високий          середній
Якість зовнішніх посилань      середній          високий
Sitemap      середній          середній
Швидкість завантаження сторінок      високий          високий